RECENZE - Eragon kniha

23.11.2011 14:50

 

                Taky patříte k té skupině lidí, kteří si vybírají knihu podle obalu? Já ano. Vím, že je to krátkozraké, a že ne každá kniha hezká zvenku musí být nutně hezká i uvnitř, ale nemůžu si pomoct. Ale na druhou stranu jsem díky této vlastnosti objevila úžasnou knihu od ještě úžasnějšího autora, kterého jsem si okamžitě zamilovala.

                A sice Christophera Paoliniho a jeho vydařenou prvotinu Eragon. Zaujala mně na pultu knihkupectví okamžitě, a to svou modravou obálkou s krásnou hlavou draka. A ještě více než obálka mně oslovil děj.

                Při četbě se vžijete do života mladého čeledína Eragona, který obývá Alagaësii spolu s krutým králem Galbatorixem, starým vypravěčem Bromem, krásnou elfkou Aryou a záhadným mladíkem Murtaghtem.

                Eragon najde modrý naleštěný kámen, z něj se vyklube (jak jinak než modrý) dráček Safira a Eragonovi se celý život převrátí vzhůru nohama. Je nucen opustit svou rodnou vesnici Carvahall, přidat se ke vzbouřencům krále – Vardenům – a bojovat ve válce. Potká mnoho přátel i těch druhých, okusí, co je to láska, přátelství, oddanost ale i krutost.

                Ale já vám tady nechci vykládat celý děj, to by potom už nebyla recenze! Důležité je, že Chritopher Paolini napsal první verzi Eragona již v neuvěřitelných 15 letech a hned po vydání v roce 2002 se stala bestsellerem! Byl přeložen do několika světových jazyků a v současnosti je na pultech už čtvrtý díl!

                Už zbývá snad jen říct: dobrá práce, Paolini!