Diskriminace v ČR: ano či ne? - Článek do MF Studenti píší noviny

12.11.2011 20:13

 

            Jak jednou řekl můj moudrý, poněkud razantní strejda: „U nás je diskriminace… Ale opačná!“

            Jeho názor vyvolal velkou diskuzi na téma romských spoluobčanů. Opravdu se u nás mají tak špatně?? Vezměte si třeba případ Aničky z Vítkova… Kdyby to bylo naopak, dostali by Rómové stejně vysoký trest? NE! Protože by to bylo považováno za diskriminaci. Stejně tak u případu, kdy skupinka Romů zaútočila s mačetami v rukou na hospodu plnou lidí. Až na konci reportáže z policie vypadlo, že to bylo romští spoluobčané. A dle mého názoru i oni byli výši trestu ušetření.

            Další problém, který nejen mne zvedá ze židle, je povinná docházka do školky pro romské děti z chudinských čtvrtí, které by v budoucnu mohli mít problémy s učením. A to dokonce se slevou nebo zdarma!! A odkud se berou ty ‚problémy‘ s učením? Všechno je to o výchově! Romské děti vidí ve svých rodičích příklad. Oni nic nedělají, proč by měli něco dělat oni?

            Nevím, jestli si to vláda uvědomuje, ale i ostatní ‚bílí‘ občané se nemají vždy zrovna nejlépe co se financí týče. Proč to nenabídne i jim? Protože by to byla diskriminace?? Nejspíš…

            Ale zase abych všechny neházela do jednoho pytle, a abyste si nemysleli, že jsem rasistka, vím, že všichni Rómové takoví nejsou. Já osobně mám mezi nimi pár dobrých přátel, a proto vím, že dokážou být i hodní, správní a poctiví. Kdyby každý z nich chtěl být aspoň trošku jako ta menšina, nebylo by v našem státě takové napětí, jako panuje dnes…